We belden met Dennis Kolsté, eigenaar van Autoschade Winterswijk. Hij maakt sinds een half jaar gebruik van Tevreden.nl om de tevredenheid onder zijn klanten te meten.
Eenvoudig in gebruik
Dennis: “Het is de eerste keer dat wij een tevredenheidsonderzoek uitvoeren. In het verleden hebben we het weleens overwogen, maar de beschikbare methodes waren ingewikkeld en tijdrovend. De tool van Tevreden.nl is gemakkelijk in gebruik en een stuk professioneler. We werken met Delta/W en hebben Tevreden.nl gekoppeld aan ons backofficesysteem. Daardoor kunnen we automatisch enquêtes kunnen versturen. Aan het eind van elke week hoeven we aan te vinken welke klanten een vragenlijst dienen te ontvangen.”
Klantreviews om vertrouwen te wekken
Het is mogelijk om de resultaten van onderzoek te publiceren op je website. Een waardevol marketing-instrument. Goede klantbeoordelingen vergroten het klantvertrouwen en versterken je positie ten opzichte van concurrenten. Op de website van Autoschade Winterswijk kunnen klanten zien dat het bedrijf gemiddeld een 9,5 scoort. Dennis: “De optie om klantreviews te delen op de website is een grote meerwaarde (zie afbeelding van de reviews op de website). We hebben alleen nog maar positieve feedback gekregen van klanten. Voor ons de perfecte marketing. En het werkt echt. Ik merk dat bij mezelf ook. Als ik op een website van een groot bedrijf lees dat klanten de service beoordelen met een 8 of hoger, dan denk ik al snel: dat zal wel prima zijn. Echt een mooie tool om vertrouwen te wekken dus.”
Alleen maar profijt
Tot slot, wat adviseert Dennis als ervaren gebruiker van Tevreden.nl aan collega-ondernemers? “Het uitvoeren van een tevredenheidsonderzoek levert voor iedere ondernemer alleen maar profijt op. Gebruik de negatieve feedback van je klant om erachter te komen waar verbeterpunten liggen en gebruik de positieve reacties om vertrouwen te wekken bij nieuwe klanten. Dan kun je echt het beste uit je onderneming halen.”